מה חדש
לקבלת עדכונים שוטפים הצטרפו למחוגים
שם:
דוא"ל:
אני מעוניין לקבל חומר פרסומי
שיפור התנהגויות תלמידים ע"פ עקרונות ניתוח יישומי של התנהגות

שיפור התנהגויות תלמידים ע"פ עקרונות ניתוח יישומי של התנהגות

 

מצגת מס' 1: התלות המשולשת (ליחצו כאן )

"תלות משולשת" הינו עיקרון המוצג ע"י התיאוריה ההתנהגותית (בהויוריסטית).

העיקרון מצביע על הקשר בין המתנהג והסביבה בה הוא נמצא.

עיקרון זה מאפשר להסביר ולנבא התנהגויות.

מחנכים, מורים והורים, יכולים להיעזר בעיקרון זה על מנת לתכנן ולנהל באופן יעיל את התנהגויות התלמידים בכיתה והילדים בבית.

 

מצגת מס' 2: גבולות בחיי הילדים (לחצו כאן )

ישום גבולות בחיי ילד ותלמיד הוא נושא שנוי מחלוקת בחברה של המאה העשרים ואחת.

"גבול" שווה "הגבלה"!!!

האם נכון להגביל ילדים?

אולי נכון לאפשר לילדים לגדול באופן חופשי ולהתפתח ללא מגבלות ואיסורים?

במפגש נדון בשאלות אלו ונציע תשובות.

 

מצגת מס' 3: כללים בחיי התלמיד והכיתה (ליחצו כאן)

התנהגויות של הפרת משמעת וחוסר שיתוף פעולה מצד תלמידים למורים ולמסגרת החינוכית הם מהבעיות המעיקות ביותר על מערכת החינוך.

תלמידים שגדלים בחברה ובמשפחה באווירה של חוסר גבולות מתקשים לקבל את המשמעת הבית ספרית.

בתי ספר אינם יכולים למלא את משימותיהם החינוכיות והאקדמיות ללא מסגרת כלשהיא של כללים.

כיצד נבנה כללים בהתאם לערכים ולתרבות הבית ספרית? כיצד ניישם ונטמיע את הכללים בחיי בית הספר והכיתה?

 

מצגת מס' 4: בניית ביטחון עצמי (לכניסה למצגת לחצו כאן)

ביטחון עצמי של ילדים לא גדל על העצים. ביטחון עצמי לא נוצר יש מעין.

ביטחון עצמי של ילדים הוא תוצר של השקייה, עידוד, טיפוח והצגת תכונותיהם החיוביות ללא לאות.

בכיתה כמו בבית ובחיים בכלל, תשומת לב וחיזוק להתנהגויות נאותות של ילדים מזמן להם את האפשרות להבחין ולהכיר בתכונותיהם והתנהגויותיהם הנכונות והמוערכות.

תשומת לב וחיזוקים אלו מראים להם את הדרך הנכונה! מסמנים להם כיצד להמשיך להתנהל! ובונים את הערכים לאורם יתנהלו גם בעתיד.

ניתן ללמוד כיצד לעשות זאת!!

 

עבודת סיכום השתלמות! (כניסה לעבודה לחץ כאן)

 

מצגת מספר 5: תלמידים מאתגרים! (לפתיחה לחץ כאן)

לאחר שבנינו את התשתית  לניהול התנהגויות בכיתה וכעת כאשר מרבית התלמידים מתפקדים

בהתאם לציפיות המורה ניתן להפנות תשומת לב לתלמידים המאתגרים.

תלמידים אלו, מאתגרי התנהגות ולמידה, נזקקים פעמים רבות להתאמות אישיות שיאפשרו גם להם לתפקד בהתאם לציפיות.

במצגת משורטטים עיקרי הנושאים הנידרשים למען בנייה ויישום של תוכניות אישיות בכיתות.

מוצגות דוגמאות לטבלות התומכות בתוכניות שכאלו.

 

שיעור וירטואלי! (לכניסה לחץ כאן)

חשוב: בדף "הנחיות לעבודה" תמצאו הנחיות לביצוע המשימה. אנא קראו בקפדנות ופעלו בהתאם. בהצלחה.

חומרי קריאה למשימה:

1. אמילי עמרוסי, בראיון עם רולידר (לכניסה לחץ כאן).

2. אורלי פוקס שבתאי ושלומית בלנק (לכניסה לחץ כאן)

3. יאיר לפיד (לכניסה לחץ כאן)

4. יאיר נוימן (לכניסה לחץ כאן

5. מיכל דליות (לכניסה לחץ כאן

6. שלומית בלנק ואורלי פוקס שבתאי (לכניסה לחץ כאן)   

 

למורים וגננות, כלי צפייה ואיסוף נתונים.
הטפסים המצורפים יוכלו לסייע לכן/ם לקבל נתונים כמעט מדויקים על התנהגויות שתדירותם לא ברורה.
הטפסים ניתנים לשימוש גם כאשר את/ה מנהלים שיעורים או גן.
ארגנו את הטופס במקום זמין וכתבו את הפרטים הנדרשים בזמן הפסקה או בסוף היום.
1. איסוף נתוני התנהגות במערכת שעות כיתתית. (לכניסה לחץ כאן)

2. איסוף נתוני התנהגות בבית, בית ספר וגן. (לכניסה לחץ כאן)

 

מצגת מספר 6: הפחתת התנהגויות לא נאותות.  (לכניסה לחץ כאן)
 


 

 

   

   

מיכל דינס, טבעון 054-4402572 mdines@netvision.net.il. חגית ברלינסקי, יוקנעם 054-5950556 hagit.berlinsky@gmail.com
עיצוב ובניית אתרים